Argh! Minä vihaan meidän lukion lukujärjestyssotkuja! Tulin juuri englannin suullisesta kokeesta ja se opettaja kysyi minulta, miksi en ollut valinnut kurssia 7 lainkaan. Ja kyllähän minä olin sen valinnut, mutta tietenkään sitä ei ollut merkitty minun lukujärjestykseeni!!! Ja kaiken huippu oli vielä se, että NN olisi ollut sillä kurssilla ja että minulla olisi ollut vielä hyppytunti sen aikaan! Mutta sitä ei ollut merkitty, niin ajattelin vain, että jaa, varmaan se on joskus myöhemmin tai jotain. Mutta ei, joten minulta jäi yksi kurssi englantia kokonaan käymättä ja vielä ihan turhaan! Argh!<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Ja se puheosuus meni yllättävän hyvin. Varmaan puolet ajasta se opettaja puhui ja minä nyökyttelin. Eh, ja valitsin aiheekseni positiivisen ajattelun. Yritin sitten selittää siitä jotain. Sitten se opettaja ryhtyi yhdessä vaiheessa selittämään siitä, millainen minä olin. Ihan mielenkiintoista, minä en ole koskaan ajatellut, että minut voi nähdä niinkin. Ensimmäiseksi hän kysyi, onko minulla ollut hyvä aamu (totesin siihen, että ihan hyvä) ja sitten hän sanoi, että minä näytän aina siltä, että minulla on ollut hyvä aamu. Eh...

 

Sitten hän selitti, miten vaikutin kauhean positiiviselta melkein aina ja että olin selkeästi älykäs ihminen. Ja sitten hän sanoi, että vaikka olin hiljainen (hän selvensi vielä, että se selkeästi liittyy luonteeseeni), tulin todella hyvin toimeen muiden ihmisten kanssa ja olin ”considerate”. Niin, minun piti katsoa, mitä se tarkoittaa... ”Huomaavainen”.

 

Jotenkin tuntuu, että mitä pirua, tuollaisenako kaikki ihmiset näkevät minut? Miksei kukaan ole kertonut minulle? Positiivinen? Tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa? Älykäs? Sitten hän sanoi, että minulle voisi sopia tulevaisuudessa joku työ, jossa voin auttaa muita ihmisiä. Eh... Miten kaikilla muilla tuntuu olevan jotenkin selkeä kuva minusta (ja lisäksi minun kantiltani katsottuna ihan pielessä), kun minä itse en onnistu rakentamaan itsestäni mitään muuta kuin sellaisen Picasso-tyylisen kyhäelmän?

 

Kyselin maantiedonopettajalta sitten niistä YO-kirjoitusten teknisestä puolesta. Minun pitää huomenna viedä MAOL tarkastettavaksi, jotta saisin sen sitten kokeeseen keskiviikkona. Ei tarvitse kirjoittaa puhtaaksi. Luultavimmin kirjoitukset ovat salissa (kuten tänäänkin). Ja salissa oli kuulemma melko kylmä. Ja paikalla pitää olla vähintään 8:40, kun kirjoitukset alkavat yhdeksältä. Kuusi tuntia, kuusi kysymystä. Niin ja olisi hyvä jos tietäisi jotain jostain.

 

Muistiinpanot edistyvät (minun mielestäni) ihan hyvin: Tänään läpi jo 20 sivua. Kun sitten yritin selittää Nanille paria asiaa, minä tajusin, että minulta on suomenkielen sanat ihan hukassa. Kyllä minä maantieteelliset termit osaan, mutta ne normaalit suomenkielen sanat. Eikä se ole mitenkään yhtään loogista! Kun kirjoitan muistiinpanoja, jätän sanoja paljon pois, jotta saan asian mahtumaan pienempään tilaan. Sitten kun minun pitää selittää sitä asiaa omin sanoin, en muistanut niitä sanoja, joita olin jättänyt pois, niitä normaaleja jokapäiväisiä sanoja. Mitähän kirjoituksistakin tulee?

 

Ja katsoin sanan ”infrastruktuuri” sanastosta suunnilleen tuhannennen kerran, mutta nyt olen unohtanut sen taas. Siksi kirjoitan sen nyt tähän, jotta blogikin muistuttaa siitä.

 

Infrastruktuuri = Yhteiskunnan toiminnalle välttämättömät peruspalvelut, kuten liikenne- ja kuljetusyhteydet, veden ja energian saanti, ja jätehuolto.

 

Oletettavasti nyt alkaa sadella tänne blogiin tällaisia lyhyehköjä paniikkikirjoituksia. Nyt pitää mennä tunkemaan kuitenkin käsi taas pakettiin, se on aika sanoinkuvaamattoman tuskainen taas.