Jaska laittoi viestin, josta ensimmäistä kertaa näkyi se puoli, josta Salla puhui. Ehdotin, että nähdään tänään. Tuntuu, että se on liian aikaisin, mutta Jaska sanoi, että ei tiedä haluaako sittenkään nähdä minua enää joskus reilun viikon päästä, koska hän pelkää, että hänelle tulee kaipuu ja katuminen sitten kun hän näkisi minut.

Ja minä haluan, että hänelle tulee kaipuu, minä haluan, että hänelle tulee katuminen! Minä haluan hänet takaisin, ja jos hän kaipaa minua ja katuu päätöstään, niin miksi ihmeessä me sitten ollaan erossa? Mutta ahdistaa todella paljon, pelkään että hän ei haluakaan minua takaisin, oikeasti, että hän vain kaipaa sitä rutiinia... Mutta pelkään myös, että ajan kuluessa hän kovettaa itsensä ja pystyy sanomaan ei, vaikka haluaisikin sanoa kyllä.

Minä vain haluan, että hän rakastaisi minua myös.

***

Lisäys: Ja jos hän ei halua minua takaisin, jos tämä oli nyt tässä kaikki, niin tuntuu, että ehkä sekin on parempi tietää nyt, eikä sitten viikon päästä, koska kuitenkin elättelisin toiveita sen suhteen, etenkin sen jälkeen mitä Salla sanoi. Mutta viideltä tavataan Jaskan kanssa, otin yhden iltalääkkeenä minulla olevan nukahtamislääkkeen, jotta rauhoittuisin edes sen verran, että kestäisin tämän jutun, niin toivotaan, että menee edes jotenkin.