Olen vielä hereillä, koska nukuin viime yönä 13 tuntia ja heräsin vasta myöhään iltapäivällä. Minulla oli kyllä herätyskello soimassa yhdestä, mutta koska ei ollut töitä eikä ollut pakko nousta, en siis noussut. Välillä kyllä heräilin. Yhdessä vaiheessa nukuin ja näin unta, ja tiesin että se oli unta. Tässä unessa olin nukkumassa asunnossani, omassa sängyssäni. Heräsin kummallisiin ääniin ja näin, että huoneen ovi aukesi itsekseen. Ajattelin, että en ollut vain laittanut sitä kiinni. Kurotin sängystä ja vedin sitä enemmän kiinni. Sitten se alkoi aueta taas ja näin vilauksen oven takaa. Se oli zombi-mummo rollaattorin kanssa. Otin näppäimistön tietokoneen edestä ja heitin sillä häntä. Hän vain jatkoi pyrkimistään huoneeseen. Tiesin että se oli unta ja se tuntui niin typerältä. Yritin nauraa mummolle osoittaakseni etten pelännyt, mutta en pystynyt. Sitten ajattelin, että okei, minä vain herään. Tuntui, että heräsin puoliksi. Zombi-mummo oli edelleen siinä, mutta nyt en voinut edes heittää mitään häntä päin, koska saatoin vain maata siinä. En pystynyt liikuttamaan sormeanikaan. Mummo sai oven auki ja alkoi lähestyä. Yritin huutaa. tehdä edes jotain, mutta olin jumissa. Lopulta sain huudon ulos suustani, mutta se meni normaaliin tapaan, eli että huusinkin oikeasti ja siihen sitten heräsin. Se on jotenkin noloa aina. Tuo tosin oli hieman erilainen, ja se kuulostaa jokseenkin unihalvaukselta, joten sinänsä oli ihan mielenkiintoista kokea sellainenkin normaalien painajaisten sijaan.

Mutta pitäisi taas mennä nukkumaan. Onneksi huomennakin on vapaapäivä. Jos saisi enemmän tehtyä kuin tänään.