Äitini toi rottapojat takaisin ja tällä hetkellä taistelen melkein pakkomielteistä haluani vastaan, sillä koska tiedän, että rotat ovat olleet samassa talossa kuin isäni ja isäni hän on koskenut myös häkkitarvikkeihin, minulla on hirveä tarve mennä desinfioimaan kaikki mihin hän on mahdollisesti koskenut. Olen kyllä sanonut äidilleni, että se mies ei saa koskea minun rottiini, mutta säännöt eivät päde häneen.

Mietin toisaalta, että onko se edes niin kauhean iso pyyntö, että jättäisi minun lemmikkini rauhaan, kun silloin kun asuin vielä samasa talossa hänen armoillaan, hän huusi minulle useasti, että en saa koskea meidän koiraan lainkaan, koska se vihaa minua. Ja luulisi, että olisi selvää, että aikuisen tyttären huoneeseen ei mennä kun tämä on poissa kotoa, etenkään säätämään lämpöpatteria kokonaan pois päältä keskellä talvea. Tai ettei toisen kirjeitä avata.

Joten onko tämä desinfiointihaluni niin outoa sittenkään. Kumpa voisi samalla desinfioida koko ukon pois koko maailmasta.