Eli mitä Amia onkaan saanut säädettyä vain kolmen tunnin sisällä:

  • Amian mp3-soitin toimii
  • Amia kävi ydinsotariidan äidin kanssa
  • Amia peruutti NN-suunnitelman

Että tuollaista. Viimeiseen: kyllä, niin minä tein. Lähetin Nanille tekstiviestin, että jos hän ei ole vielä tehnyt mitään NN:n suhteen, niin kävisikö, jos hän ei tekisikään. Nan sanoi että käy hyvin ja että ei ollut tehnyt vielä mitään, mutta oli aikonut huomenna aamulla tehdä.

Älkää kysykö miksi. Minä en tiedä. Se tuntui vain väärältä. Ja laskin päivätkin väärin. Minulla on kahdeksan päivää aikaa, eikä kuutta. Kahdeksan on paljon enemmän kuin kuusi. Kuitenkin ennenkaikkea siksi, että tuo keino tuntui vain - no - yksinkertaisesti niin väärältä keinolta tehdä asialle jotain kuin olla ja voi. Tämä on joku asia, joka minun itseni pitää hoitaa. Kasvoista kasvoihin. Ei Nanin tai mesen välityksellä. En tiedä lainkaan, pystynkö siihen tai mitä sanoisin tai missä ja koska. Enkä tarkoita, että menisin vain täräyttämään hänelle, että pidän hänestä. Vaan tekisin edes jotain.

Tämän on minun ja NN:n välinen asia. Jos siihen sotkee Nanin, niin sitten se tuntuu vain kauhean tökeröltä. Ja mese... Ihan hieno vehjes, mutta NN on Oikea Ihminen, ei netti-ihminen. Ja koska hän on Oikea Ihminen, minun täytyy nähdä hänen reaktionsa.

Joo, ehkä hieman väärä aika muuttaa suunnitelmaa noin radikaalisti, mutta minkäs teet. Minä en osaa, en siis tipan vertaa, mutta nyt minä tiedän ainakin sen, miten EN halua asiaa hoidettavan. Ja kaikki on taas kiinni entistä enemmän minusta. Ei kuitenkaan pelota tai ahdista niin paljon kuin ennen joulua. Tuntuu, että voisi melkein heittää NN:lle jonkun kommentin. Huom! Melkein.

Mutta näin sen kuuluu mennä. Prkl.