Vihdoinkin sain graduasioita kuntoon työpaikan kanssa ja nyt on kohta sopimuskin kunnossa. Ja ilmeisesti saankin minulle maksetaankin tästä gradusta vähän enemmän kuin olin alunperin ymmärtänyt. Alunperin minulle sanottiin, että kiinteänä summana on 12 työtunnin laskutus ja sen lisäksi gradun laadun, hyödyllisyyden, ym. perusteella määräytyvä lisäosa. Nyt sitten käytiin sen Arrown pomon kanssa läpi noita (koska hän tulee olemaan minun esimieheni tässä gradujutussa) ja kävi ilmi, että kokonaisuudessaan minulle tullaan maksamaan gradustani 3 600 - 10 000 euroa. Minun toiveikkaammatkin arvioini olivat jotain tuhannen euron kieppeillä, joten nyt yritän sulatella tätä tietoa. Ainakin suunnitelmani tämän lukuvuoden raha-asioista näyttävät yhtäkkiä paljon positiivisemmilta.

Nyt on perioditauko yliopistoltakin, joten ehkä saan vähän levättyä. Minulla on nyt viikonlopun ajan ja tänäänkin ollut jotenkin ei niin hyvä olo. Se muistuttaa vähän kuin migreeniä, mutta ilman kovin kovaa päänsärkyä: päässä tuntuu oudolta, valot ja äänet eivät tunnu kivoilta, minkä lisäksi koko ajan on sellainen kuvottava olo. Toivon, että se on vain joku ylirasituksesta tai ehkä niskajumeista johtuva juttu, joka menee vain ohi. Toisaalta migreeni on estolääkityksestä huolimatta temppuillut vähän aina loppuvuodesta, joten voi olla, että se on joku valon määrään liittyvä juttu.

On ollut kuitenkin vähän parempi olo kuin viime viikon alusta.