Äiti: "Ja arvaa mitä? Mä olin jo ihan lähellä hankkia koiran!"
Tytär: "Siis mitä?"
Äiti: "No kun meillä oli töissä sellainen koira, joka... siis kuvitteli olevansa raskaana, mutta ei ollut, mikä se sana nyt oli..."
Tytär: "Siis se oli valeraskaana."
Äiti: "Niin joo! Niin sitten kun oli joku toinen emo joka oli kuollut siihen, siis synnytykseen, niin sitten se eläinlääkäri oli soittanut tuolle mun työkaverille ja ne kaksi pikkuista pentua oli sillä kerran töissä mukana ja ne oli niin ihania, että mä melkein jo tilasin yhden."
Tytär: "..."
Äiti: "Mutta sitten mä googletin sitä ja se olikin ROTTAKOIRA! Niin sitten en hankkinutkaan, mutta joskus pian vielä hankin."
Tytär: "No siis kyllähän rottakoirakin erottaa lemmikkirotat muista. Eihän lemmikkikissatkaan jahtaa kesyrottia, vaikka villirottia ulkona pyydystäisivätkin."
Äiti: "No mutta ajattelin kuitenkin, että joku muu olisi parempi. Ja meinaan kyllä sellaisen hankkiakin."
Tytär: *huokaus* "Jaaha. Ja kukahan sen sitten muka kouluttaa?"