Joo, jotenkin on taas kone kunnossa. Vähän niin kuin olisi sama kuori, mutta sisältö on ihan eri. Piti aluksi asentaa uudestaan kaikki Messengerit ja nettiselaimet, kun kaikki on kadonnut. Ja tämä näyttökin on ihan hämärä, kun mitään ei saa enää samankokoiseksi, vaan se vääristää välillä ihan törkeän pahasti. Vähän niin kuin esimerkiksi tässä blogissani. Tarvitsee vain pari riviä kirjoittaa, niin päätä särkee niin törkeästi, että melkein tuntuu, että parempi vain jatkaa hiljaiseloa loputtomiin.

Mutta ärsyttää oikein kunnolla. Minä en ole mitenkään hyvä tietokoneiden kanssa, joten kun minun koneeni on tullut takaisin ihan tyhjänä, niin kaiken asentaminen uudelleen ottaa jotenkin koville. Vielä puuttuu MediaPlayerin oikea versio ja kokonaan Microsoft Office. Eli suomeksi sanottuna: Ei Wordia. Ei lainkaan Wordia, ja se on hyvin kova pala minulle. Samoin kuin tämä pirun näyttö. Hmph.

Ja "hyvällä tuurilla maanantaina" oli sitten näköjään torstai. Reilua. Pakottaa Amia-raukka viikoksi eroon netistä ja sittenkin kun saa koneen takaisin, kaikki näyttää ihan vieraalta ja tuttu ja turvallinen blogikin saa pään särkemään. Tämä tekstikin näyttää ihan valtavalta. Pitäisiköhän vaihtaa koko fonttia tai jotain. Minä niin tykkäsin tästä fontista, kun se oli normaali, mutta nyt kirjaimet ovat vinoja, saavat pään särkemään ja vääristävät. Ei tykkää. Ja samaten koko muukin netti vääristää. Kaikki vääristää. *itkee*

Mutta IRL-elämä menee ihan okeisti. Aika lailla helpotus toisaalta kai äidille, että netti tuli korjatuksi, kun se netittömyys todellakin kiristi tunnelmaa aika törkeästi. Nyt on jo parempi, kun voin taas eristäytyä tänne ikuisuuksiksi. (*Vaihtaa tässä välissä resoluutiota* Tämäkin särkee päätä, mutta hieman vähemmän. Ja lisäksi vasemmassa reunassa on musta siiru, mutta... *huokaisee syvään* Menen kyllä heti huomenna listimään sen korjaajatyypin. Prkl. *vaihtaa takaisin* >.<)

Minun piti kirjoittaa joitain lainauksia lisää, mutta saatte tyytyä näihin, mitä kirjoitin, kun oli vielä Word, kone toimi, resoluutio oli vääristämätön ja maailma oli muutenkin vielä niin paljon parempi paikka.

Yleisiä lausahduksia

Herra MO kertoo, mitä hänen tyttöystävänsä EH:n teinimäinen pikkusisko oli sanonut: "No ei dot." (tavoitteli "ei tod.")

Fysiikassa: "Onhan autossa kondensaattori, onhan?"

 

Yo-lausahduksia (Eli Jou-lausahduksia Jumpulan mukaan)

Matikanpettajan kalvolla lukee: "MA YO K07"
Jumpula: "Mayoko 7?"
Neiti KK: "Ma – Jouko 7?"

---

Neiti PM: "Ja mä kirjotan enkun pakollisena nyt syksyllä. Mä en voi mennä edes mihinkään kahville, vaan mun pitää mennä suoraan koulusta kotiin tai muuten mä jään notkumaan kirkolle koko illaksi. Mulla on tarkka kaava, jota mä noudatan: Mä meen kotiin, sitten mä nukun 10 minuuttia, sitten mä rupeen lukemaan kirjoituksiin, sitten mua alkaa v*tuttamaan ja mä meen takas nukkumaan."

---

Jumpula: (tuntia kymmenen minuuttia jäljellä, piirtoheitinkalvolla älyttömän hankala lasku laskettuna) "Et varmana saa meitä kopioimaan tuota."
Matikanopettaja: "Sitä kysytään kirjoituksissa aika usein."
Neiti KK: "Yritä laittaa paremmaksi, ei me tuosta vielä kopioida."
Matikanopettaja: "Se on kysytty kymmenissä viimeisissä kirjoituksissa."
Neiti HR: "No sitten sitä ei ainakaan kysytä nyt, kun me kirjotetaan."

---

Jumpula: "Saako kirjoituksissa käyttää lippalakkia?"
Matikanopettaja: "...En minä tiedä. Niissä ohjeissa puhutaan vain tarvikkeista, joita saa olla. Onko lippalakki tarvike?"
Jumpula: "No ei oo, ku se on asuste! Kai nyt kirjotuksissa sentään saa vaatteet olla päällä."
Matikanopettaja: "Siitä ei sanota mitään ohjeissa, joten varmaan se riippuu siitä valvovasta opettajasta, pitääkö riisuutua ennen kun menee saliin."

---

Matikanopettaja: "Ja sitten opettajilla on sellainen oikeus, että me voidaan määrätä joku vastaamaan kirjoituksiin tietokoneella, jos käsialasta ei saa selvää. Mä voisin ihan hyvin määrätä, että herra Friikin täytyy kirjoittaa koneella. Matikassa se olisi varmaan ainakin aika mielenkiintoista... Vastata kysymyksiin Wordilla... Siihen meniskin sitten se koko aika, kun sitä oppis käyttämään. Ei siis kannata suututtaa mua."

***

(WordPadissa ne tekstit näyttää ihan vanhoilta blogiteksteiltä! *itkee*

oikein.jpg

Tuolta sen kuuluisi näyttää minulle, kuten se on aina näyttänyt, mutta nykyisin se näyttää tältä:

vrin.jpg

Tajuatte varmaan pointtini. Tai en tiedä tajuatteko, mutta kuitenkin. Huvitti vain sanoa. Huvitti valittaa. Huvitti ruikuttaa jostain pienestä erosta tekstissä. Argh.  Jos minä en saa tuota kuntoon, niin miten minä voin muka kirjoittaa enää niin kuin ennen? Miksi ihmeessä tämä ei voi toimia? Miksi sen pitää vääristää? Miksi, miksi, miksi?

Ei huvita kirjoittaa enempää. Varmaan pimahdan viikonlopun aikana niin, että heivaan koko koneen jostain ikkunasta pihalle, kun en saa sitä toimimaan niin kuin haluaisin. Ehkä tämä on jonkinlaisen korkeamman voiman tekosia: Yritys pakottaa Amia IRL-ihmiseksi, tuhota vuodatuskanavat koneella ja netissä.

(Ja jos joku, joka luki tämän, pitää itsestäänselvänä, miten tämän näyttöjutun voi saada entiselleen, niin sopii kertoa ja jättää minut ikuiseen kiitollisuudenvelkaan. Joohan? *epätoivoinen*)