Olen kotona. Ei ahdista enää, paitsi ehkä vähän. Paikanpäällä aluksi odottelin siellä töissä että muita 24h tyyppejä alkaisi tulla, mutta heitä ei tullutkaan. Osa oli tietysti töissä, osa oli tulossa yövuoroon ja loputkaan eivät ilmaantuneet. Yleensä kun en lähde jonnekin, niin kaduttaa että miksi en lähtenyt, mutta nyt on varmaan ensimmäisiä kertoja, kun kaduttaa että lähdin. Olin siellä kaksi tuntia, istuin yksin nurmikolla ja katsoin kun osa porukasta pelasi kuplafutista tai jotain muuta älytöntä. En halunnut osallistua. Se tuli itselleni selväksi siinä vaiheessa, kun ne "coachit" selittivät, että kaikkien suoritukset kellotetaan ja lopussa kilpailijat laitetaan parhausjärjestykseen ja parhaat saavat mitalit. Jotenkin ainoa asia mikä mieleeni tuli, oli Frendeistä se yksi jakso, missä Monica joutuisi tanssimaan opettajan kanssa edessä ja sanoo: "Why don't I just take off my clothes and have a nightmare?"

Onneksi muitakin jättäytyi pois, joten siinä vaiheessa olin vielä toiveikas. Se toiveikkuus loppui siihen, kun kävi ilmi, että suurin osa näistä muista olikin osa klikkiä ja he tekivät sen hyvin selväksi, sillä heillä oli mukana pinkit tiarat ja huiskut, koska "he olivat cheerleadereita". Pikku hiljaa kävi ilmi, että ne ihmiset olivat myös niitä ihmisiä, jotka ovat ärsyttäneet minua ja monia muita 24-puolella jo pitkään, jatkuvalla huomenta-pompottelulla ja "Antsku-pantsku"-lässytyksellä työpaikan sisäisessä chatissa. Sen chatin tarkoitus on olla työn tukena ja sitä kautta saa yhteyden kaikkiin toimipisteisiin nopeiten, niin jos tulee jotain ihmeellistä, niin sitä kautta voi kysyä. Se on hyödyllinen etenkin iltaisin ja viikonloppuisin. Nämä 8-16 (ark) tyypit, eivät selkeästikään koe asiaa sillä lailla, vaan floodaavat kaikkea "oi kun sä olet niin ihana että mä syön sut kohta ihan kokonaan, lololol!" "Joo, syödään se!" "Mä varaan jalan!"

Joten nyt sain kokea sen chatin sijaan ihan livenä ja olisi välillä tehnyt mieli tukkia korvat, kun he kaakattivat ja kirkuivat niin kovaan ääneen jatkuvasti. Jossain vaiheessa siihen tuli myös Putouksen sketsihahmokisan piirteitä, kun he kehittivät "hauskan" hokeman, jota he huusivat pelaajille jatkuvasti sen jälkeen.

Tuo kaikki jotenkin ärsytti minua ihan hirveästi. Se tuntui todella epäreilulta ja pidin sitä heidän ratkaisuaan tuoda oma klikkinsä esille hyvin epäammattimaisena. Eihän tuolla tosin oltukaan ammattimaisia, mutta kun tullaan työpaikan kesäjuhlille, niin eikö se ole jotenkin vähän epäasiallista, että yksi pieni porukka erottaa itsensä niin selkeästi muusta porukasta. Että ihan mätsäävillä tiaroilla pitää tehdä muille selväksi, että heillä on oma porukka, johon muut eivät kuulu. Tosin puhuivat he minulle yhden kerran tuon kahden tunnin aikana: he pyysivät minua vahtimaan tavaroitaan kun he menivät kentän toiselle puolelle kirkumaan pelaajille.

Tuo kaikki tuntui jotenkin tosi pahalta. Se oli kaikin puolin kuin olisin yhtäkkiä palannut kouluun. Koko ajan mietin, että koskahan voin lähteä. Olin ilmoittautunut kaikkiin osa-alueisiin, mutta jätin muut välistä. Ihan lopussa tuli lopulta yksi 24-puolen tyyppi ja kyseli minulta vähän että mitä kaikkea siellä on tehty. Yritän jotenkin lohduttautua sillä, koska onhan se kai ihan normaalia, että ei välttämättä ole niin kivaa kun ei tunne kunnolla ketään. Mutta olin kuitenkin jotenkin vihainen niille kaikille 24-tyypeille, jotka eivät tulleet. Viime viikolla oli puhetta siitä töissä ja pari oli ainakin tulossa sinne ja että hyvä että 24-puoleltakin tulee useampi, ettei tarvitse olla siellä yksin päiväpuolen kanssa. Ja sitten he eivät tulleeetkaan! Paitsi se yksi siinä kun olin jo päättänyt lähteä. Mietin siinä kyllä, että melkein voisi jäädä, kun siellä oli se toinenkin, mutta olin jo päättänyt lähteä ja sitä paitsi halusin että hänellä olisi yhtä kurjaa siellä kuin minullakin oli ollut.

Joten tulin kotiin. Olo on todella kurja. Yritän nyt vain olla itkemättä liikaa, koska jos alan hyperventiloita, pääni tulee kipeäksi, ja koska en ole syönyt tänään mitään, niin se voi laukaista migreenikohtauksen. Viime aikoina migreenityyppinen päänsärky on vaivannut taas enemmän. Vaikka minullahan on siis estolääkitys siihen, mutta se ei selkeästi toimi kunnolla. Mutta enää tämä viikko ja ensi viikko ja sitten minulla on kaksi viikkoa lomaa! No, nytkin on vielä loppupäivä ja koko huominen vapaata töistä.

Pitäisi tehdä jotain ruokaa, olo alkaa olla jotenkin todella kylmä.